RODO przy badaniu trzeźwości pracownika
Od 21 lutego br. Pracodawcy mogą kontrolować trzeźwość pracowników na warunkach określonych w zakładzie pracy – zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Pracodawcy, którzy zdecydują się na skorzystanie z uprawnienia, jakie otrzymali po nowelizacji Kodeksu pracy w zakresie możliwości badania trzeźwości swoich pracowników muszą pamiętać o:
1) określeniu i poinformowaniu pracowników o wewnętrznych zasadach kontroli trzeźwości, które muszą zawierać m.in. informacje o:
a) grupach pracowników objętych kontrolą,
b) rodzaju urządzenia wykorzystywanego do kontroli,
c) częstotliwości przeprowadzania kontroli,
d) sposobach przeprowadzania kontroli;
2) zastosowaniu zasad ochrony danych, a w szczególności muszą:
a) realizować obwiązek informacyjny wobec badanych pracowników,
b) upoważnić osoby przeprowadzające badanie do przetwarzania danych,
c) pamiętać o minimalizacji danych – zbierać tylko te dane, o których mowa w znowelizowanym Kodeksie pracy,
d) przechowywać informacje z badania trzeźwości wyłącznie na zasadach i przez okres wskazany w przepisach.
Szczegółowej pomocy w organizacji zasad kontroli trzeźwości w zakładzie pracy oraz zasad ochrony danych osobowych na potrzeby badania trzeźwości udzielają nasi specjaliści.